محسن میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اردبیل با بیان اینکه بر طبق آیین نامه ۳ نوع رنگ سرد، رنگ گرم و رنگ دوجزیی در خط کشی خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد، اظهار کرد: ماندگاری رنگ سرد ۹ ماه رنگ گرم ۱۸ ماه و رنگ دوجزیی ۳۶ ماه است که استفاده از رنگ دوجزیی به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی فقط در تقاطعها و سرعتگیرها مورد استفاده قرار میگیرد و رنگ گرم نیز به علت عدم سازگاری با شرایط آب و هوایی و ضخامت بالا در دمای هوای زیرصفردرجه ترد شده و از بین میرود؛ بر همین مبنا در خط کشی خیابانهای شهر اردبیل از رنگ سرد استفاده میشود.
او با اشاره به کیفیت رنگهایی که در جدول کشی از سوی پیمانکاران استفاده میشود، گفت: قرارداد با پیمانکاران منوط به کسب استانداردهای لازم رنگ مورد استفاده از شرکت پلیمر و پتروشیمی تهران است و سایر پارامترهایی، چون بررسی ضخامت رنگ و دوام، ماندگاری و بازتاب نور از طریق رفلکتورهای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام میگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اردبیل در ادامه سخنان خود از خط کشی سالانه ۵۰۰ هزارمترطول خبرداد و افزود: با توجه به برودت هوای شهر اردبیل فصل کاری برای خطکشی خیابان از اردیبهشت ماه تا شهریور است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزارمتر طول از خیابانهای سطح شهر اردبیل خطکشی میشود و از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزارمترطول خطکشی انجام شده است.
میرزایی با تاکید بر اینکه نظارتهای دورهای کارشناسان سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری اردبیل از حسن اجرای فعالیتهای پیمانکاران انجام میشود افزود: جرم خیابانها عامل اصلی در کمرنگ دیده شدن خطکشی خیابانهای سطح است و پس از شستشوی خیابانها میتوان به واقعیت این موضوع پی برد.
او ادامه داد: در برخی از خیابانها که عملیات تجدید آسفالت خیابان یا اقدامات لکه گیری انجام میشود ممکن است خطکشی خیابانها با مسائلی روبرو باشد که در اسرع وقت و پس از اتمام فعالیت مورد نظر خطکشی خیابان انجام میگیرد.
دیدگاهتان را بنویسید